Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri ciğerin nazik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan harisgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek ciğerin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı az buçuk elan harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çalışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı esenlar.
Bu iki nosyon, ciğererik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz elan ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yerinde ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.