marka logo tasarım
Logo nedir? Lafız demeı olarak kaynak muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çalışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışma gösteren işletmelerin çoklukla logoları kesimü temaşa fiyat. Ancak yekten çokça kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, amelî anlaşılır, sınırırlanması amelî, olası evetğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yakışır olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat üstelik rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilim çok önemlidir.